HTML

GoMarketing Blog

...időnként felötlő gondolataim a marketingről.... Aki kész marketing ötleteket, tanácsokat vár, az csalódni fog. Azért lesz itt hasznos info is, de meg kell dolgozni az ötletért.... néha csak érdekességek, amit éppen láttam valahol..... néha csak kérdések, hátha jó ötlete támad tőlük valakinek.... Marketing és kommunikációs tanácsadás kell? Akkor csak egy e-mail és máris felvesszük a kapcsolatot! go2go Szegedről

Friss topikok

MM, avagy Mikulás Marketing

2009.12.01. 12:16 go2go

MM, nem, nem a Magyar  Mikulások, vagy a Mekkora Mikulás! (Bár mindkettő elnevezésnek lenne létjogosultsága.) MM, mint "Mi Más?" Mi más, mint Mikulás Marketing!

Marketing és Mikulás? A szép egyermekmesék, Szent Miklós emlékének lábbal tiprása lenne, ha a Mikulást és a marketinget egy lapon említjük? Vizsgáljuk csak kicsit meg!

Egy kiemelkedően jó vállalkozásnak egyik ismérve a jó hírnév. Igaz? Rendelkezik ezzel a Mikulás? Válasz...? A Coca Cola is kölcsönvette a Mikulás jó hírnevét, emlékezzünk csak! Hol volt a jó öregnek titulált Coke, amikor a Mikulás már márkanév volt! A Coke márka építését, megőrzését is ő segítette! Mondhatjuk, hogy a Mikulás egy márka, egy brand? Nem hiszem, tudná bárki az ellenkezőjét állítani!

Nézzünk egy újabb ismérvet! Következetesség. A Mikulás marketingje vajon következets-e? Ajjaj! Sok cég vehetne példát róla! Ellenőrizheti! A világon szinte minden naptárban ott szerepel az akciójának időpontja! Nem egy-két éve és nem egy-két évig!

Célcsoport. Egy jó cég nagyon jól meghatározza a célcsoportját. Megtette ezt a Mikulás? Van valaki, aki azt mondja, hogy nem, vagy csak így-úgy? Üzenetei a célcsoportnak szólnak? Következetes a célcsoport tekintetében? Bizony ám! Nézzünk csak körül! Jó néhány nagynak mondott márka csapong ezen a területen! Milliárdokat ölnek különböző, új célcsoportok elérésébe, az új csoportoknak szóló kommunikáció kifejlesztésébe! Mit csinál a Mikulás? Ugye, nem is kell megválaszolnom ezt a kérdést! Nyilvánvaló.
Megfelelő marketing magatartás ennyire ragaszkodni egy célcsoporthoz? Aki azt mondja "nem", szerintem máris vonuljon kolostorba! Nézzük csak! A Mikulás célcsoportja a gyerkőcök népes (bár Magyarországon egyre fogyó) tábora. Ez a célcsoport újratermeli magát! Hogyan? Egyrészt a mai kisgyrekeknek 15 - 20 év múlva lesznek kisgyerekei, 40 - 50 év múlva kisunokái! És a vírusmarketing, a szájhagyomány (word of mouth, ha igazán marketingesen akarom leírni), a vezető rajongók (evangelisták) kiválóan működő marketing eszközök! Az állandó célcsoportnak vitathatatlan előnyei vannak! Lásd: a Mikulás Művek (MM) a gazdasági és pénzügyi, sőt szociális válság idején is virágzik!

Egyediség. A tömegből való kiemelkedés, az eredetiség ugyancsak ismérve a kiváló marketinggel rendelkező cégeknek. Hogy van ez a Mikulásnál? Mondhatjuk azt, hogy tucatkodik? Hogy ugyanolyan, mint bárki más? Vannak megkülönböztető jegyei? Vizuális elemek? Akusztikus elemek? Na ugye! Minden megvan! És eredményes? Bárcsak a Magyar Országimázs Kampány lenne ilyen eredményes! Nézzük meg a Mikulásnak mennyire egyedi design elemei, megjelenése van! Mondhatnánk azt is, hogy retro design, mégis tökéletesen működik!

Fogyasztói igények. Tud eredményes, igazán jól működő lenni egy cég, ha nem alapoz a vásárlói, fogyasztói igényekre? (Úgy látom, csupa költői kérdést teszek fel...) Nézzük csak, mi a helyzet a Mi Mikulásunk (MM) esetében! Így van, szinte hallom a válszokat. Bizony ez a nagyszerűen kidolgozott Mikulás Marketing (MM) teljes egészében a fogyasztói igények, az érzelmek, a kívánságok és vágyak köré épül. Hát miért nem tanulnak tőle a magyar cégek? Miért hiszik azt, hogy egy terméket a cégvezető, a tulajdonos igényei alapján kell fejleszteni, aztán a technikai, műszaki paraméterei hangsúlyozásával kell megpróbálni piacra vinni? Miért nem nézik meg, milyen vágyak, érzelmek, igények és szükségletek mozgatják a vásárlóikat? Miért nem ismerik fel, milyen érzelmek, pszichológiai tényezők határozzák meg döntéseiket? A Mikulás ebben kiváló! Talán érdemes lenne tőle tanulni?

És milyen a kommunikáció, az ügyfélkezelés a Mikulás Műveknél? A nagy márkák tömegesen megszólítják a célcsoportjaikat, itt is milliárdok mennek el az üzenet célba juttatására. Mintha a Mikulás Márka (MM) hatékonyabban működne! A direkt marketinget tökéletesre fejlesztette. Ügyfélkezelése kiváló, személyes kapcsolat van minden ügyfelével! Amikor azt mondja "neked", az tényleg neked szól! Mi a véleménye kedves olvasó? Ezen a téren van-e mit tanulni, tanulnunk a Mikulástól?

Társadalmi szerepvállalás. Ma már komoly cég nem létezhet enélkül, ezt ugye elfogadhatjuk igaz állításként! Ezért aztán sok-sok cég trükközik, hogy valami olyat csináljon, ami a társadalom jobbításának látszik! Nézzünk csak kicsit körül! Alig lóg ki a marketing lólába néhány jótékonysági akció leple alól! Mi van a Mikulás háza táján? Zseniális, beépített társadalmi szerepvállalással rendelkezik! Hiszen a célcsoportot a "jósági mutató" alapján motiválja! Automatikusan arra készteti a gyerkőcöket hatalmi szó és kényszerítő eszközök nélkül, hogy jobbá váljanak! Mi ez, ha nem a tökéletesen megvalósított társadalmi szerepvállalás!

Kell-e folytatnom? Aki eddig eljutott bizonyára már észrevette, mi is mondandóm lényege. Talán már rájött, hogy bizony sok-sok cégnek van tennivalója a marketing területén!  A magyar vállakozások vezetői, tulajdonosai nem rosszabbak, mint más országoké. Legfeljebb más tapasztalataik vannak, esetleg kevesebb, vagy más irányú tudásuk. Tanulhatnak a mikulástól? Igen! Egy vezető tanuljon, akár a Mikulástól, akár tőlünk. Vagy mindkettőtől! Ahogy ezt az írást olvassa, Talán Ön is felismeri, mennyi mindent el lehet érni a jól megválasztott kommunikációs és marketing stratégiával, jól alkalmazott eszközökkel. Ön is megteheti mindazt, amit a Mikulás. Látogasson el egy kis kiegészítő információért a www.gogolak.hu oldalra! Valószínűleg MM-ben (Mikulás Marketingben) nem, de talán SS-ben (Sikeres Stratégiában) tudunk segíteni!

Kellemes Mikulás-t kívánok!

go2go


 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kommunikáció kultúra

A bejegyzés trackback címe:

https://gomarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr141565688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása